0012-Uzinu-pamatskola-1-0033
Wurde dechiffriert vonEmis
Beendet
Bestätigt
Korrigiert2016-05-16 20:04:35
Dechiffrierung

38

Saimnieks ieraudzijis maisu tanī ielikto rungu, domā, tur vajag būt labam naudas zutnim iekšā! Lēni, kā uz pīlēm, līsdams, viņš ātri paķer maisu un savā kambarī iekšā. Ancis to tik bij gaidījis. Izšaujas augšā un iebļaujās ''Runga sit maisā!'' Uzreiz runga no maisa ārā un nu tik dod, un nu tik dod saimniekam pa muguru. Saimnieks aiz briesmām pagultē, runga šim pakaļ, un tik dod ka dod. Nu saimnieks sprūk no pagultes ārā uz krāsns augšā, runga pakaļ. Nevarēdams vairs izturet, saimnieks bļaudams un brēkdams un kliegdams, pieskrien pie Anča, kurš smejas vēderu saņēmis un lūdz Anci lai atsvabinot no ''apburtās'' rungas. Ancis atbild: ''Ja atdosi manas mantiņas, tad ja.'' Saimnieks gan negrib negrib dot, bet ilgak nevarēdams ciest rungas belzienus atdod ar. Runga no saimnieka nost un sāk dot saimniecei pa muguru. Saimniece, nabadzīte aiz liela nobiļa, uzskrej skābās putras spainim virsū, tas apgāžās un putra ar visiem kunkuļiem pludo pa

39

plānu. Ancis nevaredams aiz smiekliem nekur dēties iesaucās: ''Runga rimsties!'' Runga uzreiz maisā atpakaļ, un stāv kā sasaluse. Bet saimnieks vaid un kunkst sasistas vietas braucīdams. No rīta Ancis paņem savas mantiņas un iet lustīgi svilpodams mājā. Pargājis mājā dēls saka uz šnūpdranu: ''Galdiņ klajies!'' uzreiz uz galdiņa gadas vissmeķīgākie ēdieni. Ancis saka uz ērzeļa ''Ērzeli stiepies!'' Un ērzelis dod Ancim pulka zelta naudas. Abi veči acis vien ieplēta. Nu Ancis ar vecīsiem var dzīvot kā bajāri. (Beigas)

39,31.

Teicejs un rakstitajs tie paši.
Pasaka.
''Dieva palīgs, līdakas spēks!''
Vienam tēvam bijuši trīs dēli. Tie divi bijuši gudri, bet trešais tāds pusmulķis. Kādu dienu abi gudrie brāļi smērējuši ratus taisījuši zirgu lietas, jo viņi pēc azaida ziņoti uz lielo muižu labibu vadāt. Pa to laiku māte istabā taisījuse azaidu,
Text dechiffrieren
SammlungArchiv der Lettischen Folklore
KollektionCollection of Ūziņi Primary School
Stichwörter

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies. Read more.