1955-Liepajas-ekspedicija-14-0171
Tekstistuse lisajaInga Tapiņa
LõpetatudJah
KinnitatudJah
Uuendatud2016-09-20 01:35:41
Tekstistus4.
Dobileliais šere,
Rutelems pakreike,
Šalto šaltinelio
Vandeneliu girde.
5.
Kiemo vidurely
Panos tanciavoja,
Ir mano mergele
Graudžiai ašaroja.
6.
Neverk, mergužele,
Neliek ašareliu,
Neliek ašareliu
Del žaliu ruteliu!

8897

1.
Plauke žasele
Per ežerelį,
Gu gu gu, gu gu gu,
Per ežerelį.
2.
Ne viena plauke,
Su žasineliu;
Gu gu gu, gu gu gu,
Su žasineliu.
3.
Už to ežerelio
Naujas dvarelis;
Bu bu bu, bu bu bu,
Naujas dvarelis.
4.
Tame dvareli
Graži mergele,
Bu bu bu, bu bu bu,
Graži mergele.
5.
Šoko mergele
Mandru ķazoka,
Cak cak cak, cak cak cak,
Mandriu kazoka.
Ne viena šoko,
Su vokieteliu;
Cak cak cak, cak cak cak
Su vokieteliu.
Piezīme: Šo dziesmu varot arī izdejot, tikai teicējs labi neatcerējās visus paņēmienus. Esot iemācījies jau bērnībā.

Žilvite Margrieta Anša m. 60 g.v.
dzīvo Sventajciema "Atiķos" Lietuvā, Kretingas raj.
Piedzimusi Rucavā, kalpu ģimenē. Kad teicēja bijusi 12 g. veca, viņas vecāki pārcēlušies uz Sventajciemu, kur tēvs nopircis nelielu mājiņu. Teicēja 18 g. vecumā izgājusi pie vīra - lietuvieša. Vīrs agri nomiris, atstājot viņu ar trim mazgadīgiem bērniem. No tiem dzīva jaunākā meita, kas dzīvo Klaipēdā. Skolā teicēja mācījusies 2 ziemas. Dziesmas iemācījusies no mātes mātes Babas - dzimušas Bārtinieces.
27.jūlijā 61.

8898

Sēdi, mana māmulīte,
Gan es Tevi apdienešu:
Ko dzievaji* sēdedama,
Liec manaj pūriņaj.
*dzievaji - strādāji.

8899

Nerāji, māmiņa,
Vakarej meitas:
No rīta celdama
Nerasi vairs1)

8900

1) Kad jautāju teicējai, ko šī dziesma var nozīmēt, viņa paskaidroja. "Tas domāts tā, ka meitas uz savu roku sarunās ar puišim, kas šīs zagšus slepen no vecāku novedīs prom". Tas bijis tā parasts senos laikos. Vēl Žilvites mātes māte stāstījusi, ka
Tektsista teksti
KrājumsArchives of Latvian Folklore
Kolekcija15th scientific expedition in Liepāja
Atslēgvārdi

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies. Read more.