0709-Stanislavs-Apsenieks-0018
AtšifriejaKristīne Po
PabeigtsNui
ApstyprynuotsNui
Lobuots2022-02-19 20:33:28
Atšifriejumsun dzērīnus. Dreiži atīt pats kungs ar sovu saimi paād, padzer un aizīt. Obeji kieneņa dāli aizīt pi golda paād un padzer. Tod otkon obeji aizīt zam gultas paleiduši atsagulst. Kolpyune atīt nūkūp goldu un breinojās kas varējis palīkus apēst? Daīt ūtra dīna un otkon kēneņa dāli īt āstu. Paāduši obeji soka: svētei Dīveņ tōļok! Kai tikai itū izsoka, tai tyuleņ vysi trauki pīsapylda pylni. Kolpyune atgōjuse grib nimt nu golda atlīkas, bet redz traukus pylnus īt uz sovu saiminīku un soka kōpēc naādūt? Šis asūt jau paēdis saiminīks atsoka. Vīnu dīnu vīnam nu kēneņa dālim īsasprīž naskas koklā, tys sōc kraukōt un redz ka nu jō mutes bierst sudorba nauda. Ūtrais ari parauga kraukōt tam ar taipat bierst nauda, bet zalta. Obeji kēneņa dāli pīkraukoj kolpyunes gultā lobu čupeņu un otkon palein zam gultas. Kolpyune radzādama ka vīnmār trauki ar ēdīnim pylni reizi īlein skapī un skotās pa škierbeņu kas nūtiks. Jei redz ka pi golda pīīt obeji puiki un sōk ēst. Paāduši obeji soka: svētei Dīveņ tōļōk. Kai tikai ji itū pasoka tai tyuleņ vysi trauki pīsapylda pylni. Kolpyune izīt nu skapa un vad obejus kēneņa dālus pi kunga. Kungs pījam obejus puikus un audzej reizē ar sovim bārnim. Kad obeji kieneņa dāli izauga leli un obeji gribēja īt pa pasauli kungs tūreiz kotram īdevia lauvu, lōci, vylku, lopsu un začeiti. Obeji kēneņa dāli īt un uzīt uz kristceļu. Vacōkai dals īdevia jaunōkajam brōļam sovu šnyudauku (mutes autu) un sacēja, jo jis paliks sorkons tūlaik steidzīs man paleigā, jaunōkais ari taipat sacēja un obeji izaškeire. Vacōkais brōļs gōja, gōja cykom nūgōja leidz vīnai kieneņa vaļstei. Vysi ļauds beja nūskumuši. Kēneņa dals prosa par kū jī taidi skumeigi. Ļauds jam stōsta ka šūvokor asūt vacōkai kieneņa meitai īt uz jyuru vīnā budkeņā kur valns ar trejom golvom tōs gaideišūt. Kieneņa dals aizīt uz jyurmolu un gaida cykom atvess kieneņa meitu. Kēneņš sūlei daudz naudas tam kurs izglōbs vacōkū meitu. Daīt pi jō vins čigons un soka ka šis izglōbšūt meitu, lai tikai šam dūdūt gaļas da vaļas un brandiņa dzert cik gribi. Labi. Vokorā kai tikai aizīt kēneņa meita uz budkeņu un sōc gauži raudōt. Īīt pi jōs kēneņa dals un soka ka šis izglōbšūt, lai tikai nikam nikō nasoka. Meita apsajam. Kai tikai palīk tymss tai valns budkā īkšā un ūšņoj, kas te taida par sovaidu smoku. Kēneņa dals īt nu paslāptuves ōrā un pavēlej sovim zvērim valnu saplēst. Valns radzādams ka tū plēš kūpā sōka lyugtīs, lai laižūt vaļā, bet kēneņa dals soka sovim zvērim, lai saplēš. Čigons radzādams valnu beja īkōpis kūkā un gaidēja kas nūtiks. Kad valns beja saplāsts, tod jū kieneņa dals īvēlia jyurā bet kēneņa meita sovam glōbējam īdūd līšaiški, lai tū varātu pazeit. Čigons radzādams ka meita dzeiva nūkōps nu kūka soka uz jū, lai soka ka jis jū izglōbia a jo nā tod cytaidi golva nūst. Meita sasabeiduse ari apsajam. Aizgōjis pi kēneņa čigons soka ka šis asūt meitu izglōbis, lai vaicojūt kod nu jōs pašas. Čigons ād gaļi cik pateik un brandini dzer cik var. Ūtrā dīnā kōrta videjū meitu vest uz budkenu, valnam ar sešom golvom. Kieneņš radzādams, ka čigons izglōbis vacōkū miaitu lyudz čigona, lai izglōb ari videjū meitu. Čigons ar mīru, lai dūd galis da valis a brandiņa dzert cik vin gribi. Kieneņa dals aizīt un pasagloboj budkeņā. Kēneņš atvad sovu videjū meitu uz budkeņu valnam. Na par garu laiku jyura šņōc vin. Čigons
Atšifrēt tekstu
KruojumsLatviešu folkloras krātuve
KolekcijaStaņislava Apšenieka folkloras vākums
Atslāgvuordi
Vīneibys#LFK-709-6

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lapas lietojamību un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai lulfmi.lv digitālajos resursos. Uzzināt vairāk.