uz baznīcu iedams pie tā iegājis un
to snaužot atradis tam uzsaucis: Ko
tu guli, Kirstus ir augšam cēlies!
Iesim uz baznīcu. Tad snaudējs atmodies,
apkampis draugu, skūpstijis un teicis.
Kristus ir augšam cēlies! Es tev vēlu
svētu laimi. Ņem tad arī vienu pautu
sitīsim kopā un ēdīsim lieldienas ku-
mosu, jo man gribas ēst."
Kad nu pēcāk tiem tapis zinams ka tas
vientulis visu gaveņa laiku pie pautiem
snaudis, tad arī citi sākuši pa lieldienām
pautus kaulēt un ēst.
Tā tie lieldienas pauti esot cēlušies.
9285
Es tai
teikai negribu ticēt un tādēļ to lietu tā
izskaidroju: Pauts nozīmē klints kapu līdz
ar visu līķi. Pauta kaļķu čaumala nozīmē
to klints kapu un tas cālīts tur iekšā
nozīme to nedzīvo, bet kas perēts, modināts
paliek dzīvs, un tad pats savu kapu atver
un celās augšam.
9286
IV Lieldienas šūpulis ar katram pazī-
stams, bet citi ari to smāde par māņiem,
teikdami, ka lieldienas šūpošanas esot
Kristus mēdīšana, jo Jūdu mācītāji esot
gara laika dēļ pret Kristus krustu uz-
kāruši šūpuli un pa to laiku, kad Kristus
pie krusta karajies, tad tie šūpojušies un
viņu mēdijuši. Bet es saku:
9287
Lieldienas
šūpulis atkal nozīme Kristus apskaidrotu
dzīvi pēc viņa augšam celšanās, kur viņš
starp debesi un zemi kā šūpošanā te bija
te pazuda. Tapēc lieldienas šūpulis ar
lieldienas pautu stāv tuvu kopā. Tie abi
ir Kristus kappa, viņa augšamcelšanās
un apskaidrotas dzīvošanas jaukas
zīmes. - Svēti un dziļu noslēpumu pilni
ie šie lieldienas prieki.
Mekons, Fr.
|