(Turp.)
Iet, saģērbies par trūcīgu cilvēku, lūgdams
un prasīdams, lai mācītājs nāk viņu
mājās salaulāt. Izstaigā pie vairā-
kiem mācītājiem, neviens nevar. Bei-
dzot viens jauns mācītājs apsolās salau-
lāt. Tas var. Paņem adresi. Noliktā kā-
zu dienā mācītājs klāt. Pieiet pie adre-
ses. Brīnās. Pils! Vai te var nabaga
ļaudis dzīvot? - Jautā vai tāds un
tāds te ir. Sargi atbild: "Ir! Viņu šo-
dien te laulās." Mācītājs ienāk iekšā.
Nu redz, ka nav vis nekāds nabags,
bet miljonārs. Salaulā. Bagātnieks sa-
maksā mācītājam lielu naudas sum-
mu. Pārējie mācītāji par to kož vai
pirkstus nost, bet ir jau par vēlu.]
2872
Vēl par to pašu Ēveles mācītāju
Meijeru!
Čigāns gāš pie mācītāja. Gribēš bēr-
nu nokristīt. Tas bijš priekš lielās
piektdienas. Čigāns iegāš iekšā. Mācītāš
prasījis čigānam par Jēzus Kristus cie-
(Turp.)
(Turp.)
šanām un miršanu. Čigāns izbijies teicis: "Cie-
nīgs, žēlīgs, mācītāja lielskungs! Vai a
tas lāga vīrs, jau miris? Pagājš nedēļ
mēs pie Poda kroga vēl zirgus mijām!"
(Poda krogs ir Ēvelē).
sk. 2867 - 2872
Teic.: "Agrāk ļaudis mācītājus visādi lopoja." [Izmuļķoja].
[Kad mācītājam jautājuši ko nozīmē baz-
nīcas torņa galā bumba un gailis, mā-
cītājš atbildējis: "Tas gailis nozīmē mod-
rību un bumba - zemes apaļumu."]
2873
Agrākos laikos pie baznīcas pēruši to
puisi un meitu, kuriem gadījies ārlau-
lības bērns. Pie baznīcām bijuši īpaši
soda krēsli.
Teic.: "Mana māte stāstīja, ka pie Burt-
nieku baznīcas arī bija soda krēsls.
Per un tauta lai skatās. Vai vēl tra-
kāk var kas būt!"
|