1978-VALMIERAS-EKSPEDICIJA-11-0038 (Turp.) Iet, saģērbies par trūcīgu cilvēku, lūgdams un prasīdams, lai mācītājs nāk viņu mājās salaulāt. Izstaigā pie vairā- kiem mācītājiem, neviens nevar. Bei- dzot viens jauns mācītājs apsolās salau- lāt. Tas var. Paņem adresi. Noliktā kā- zu dienā mācītājs klāt. Pieiet pie adre- ses. Brīnās. Pils! Vai te var nabaga ļaudis dzīvot? - Jautā vai tāds un tāds te ir. Sargi atbild: "Ir! Viņu šo- dien te laulās." Mācītājs ienāk iekšā. Nu redz, ka nav vis nekāds nabags, bet miljonārs. Salaulā. Bagātnieks sa- maksā mācītājam lielu naudas sum- mu. Pārējie mācītāji par to kož vai pirkstus nost, bet ir jau par vēlu.] 2872 Vēl par to pašu Ēveles mācītāju Meijeru! Čigāns gāš pie mācītāja. Gribēš bēr- nu nokristīt. Tas bijš priekš lielās piektdienas. Čigāns iegāš iekšā. Mācītāš prasījis čigānam par Jēzus Kristus cie- (Turp.) (Turp.) šanām un miršanu. Čigāns izbijies teicis: "Cie- nīgs, žēlīgs, mācītāja lielskungs! Vai a tas lāga vīrs, jau miris? Pagājš nedēļ mēs pie Poda kroga vēl zirgus mijām!" (Poda krogs ir Ēvelē). SK. 2867 - 2872 Teic.: "Agrāk ļaudis mācītājus visādi lopoja." [Izmuļķoja]. [Kad mācītājam jautājuši ko nozīmē baz- nīcas torņa galā bumba un gailis, mā- cītājš atbildējis: "Tas gailis nozīmē mod- rību un bumba - zemes apaļumu."] 2873 Agrākos laikos pie baznīcas pēruši to puisi un meitu, kuriem gadījies ārlau- lības bērns. Pie baznīcām bijuši īpaši soda krēsli. Teic.: "Mana māte stāstīja, ka pie Burt- nieku baznīcas arī bija soda krēsls. Per un tauta lai skatās. Vai vēl tra- kāk var kas būt!"