Aspazijas bulvāris 3, Rīga

ID1107004
NosaukumsAspazijas bulvāris 3, Rīga
Citi nosaukumiLatvijas Nacionālā opera (Paralēlais)
Latvijas Nacionālā opera un balets (Paralēlais)
VeidsĒka, māja
AdreseAspazijas bulvāris 3, Rīga, LV-1050
Platums56.94924011
Garums24.11418022
PrecizitāteKartēts precīzi
EksistējošsEksistējoša
Pievienots1520522914
Atjaunots1659604785
Karte
Tiek rādīti ieraksti 1-20 no 57.
#VārdsNodarbošanāsNotikuma laiksSaistījuma tipsApraksts
 
1Jānis Aižens
  • mākslinieks
  • literāts

1926 - 1937
Darbavieta
Darbavieta

Galvenais mākslinieks.


Dekorāciju gleznotājs.

2Leons Amoliņš
  • diriģents
  • komponists
  • pedagogs

1986 - 1990
Darbavieta
Darbavieta

Diriģents


Galvenais diriģents

3Erna Andersone-Reitere
  • dziedātāja
  • mūziķe
  • pianiste
1919Darbavieta

Soliste.

4Daina Ādlere
  • dziedātāja
Darbavieta
5Gunta Bāliņa
  • horeogrāfe
  • pedagoģe
  • baleta māksliniece
  • baletmeistare
Darbavieta
6Mirdza Bendrupe
  • dzejniece
  • tulkotāja
  • rakstniece
1937 - 1939Darbavieta

Mašīnrakstītāja un tulkotāja.

7Otīlija Bobkovica-Lieknēja
  • dziedātāja
  • pedagoģe
1919 - 1920DarbavietaDziedātāja.
8Milda Brehmane-Štengele
  • dziedātāja
1919 - 1953DarbavietaSoliste.
9Vilma Briede
  • dziedātāja
  • pedagoģe

1936 - 1944
Izglītība
Darbavieta
Emīla Mauriņa vadītā studija.

Soliste.

10Laura Brokāne
  • rakstniece
  • redaktore
2003 - 2007Izglītība

Vēstures un Filozofijas fakultātes filozofijas nodaļa, bakalaura grāds.

11Helēna Cinka-Berzinska
  • dziedātāja
  • pedagoģe

1944 - 1948
Darbavieta
Darbavieta
Darbavieta
Soliste.

Soliste.


Soliste.
12Elizabete Damberga
  • skolotāja
  • filoloģe
1930Darbavieta

Kādu laiku strādājusi Nacionālās operas birojā.

13Zigurds Elsbergs
  • pedagogs
  • mūziķis
  • mūzikas instrumentu meistars
  • atdzejotājs
1970 - 1971Darbavieta

Spēlējis altvijoli operas orķestrī.

14Helēna Ersa
  • dziedātāja
  • pedagoģe
1927DarbavietaNeilgu laiku strādājusi par Latvijas Nacionālās operas solisti.
15Edīte Feifere
  • dejotāja
  • baleta māksliniece
1933DarbavietaKopš 1933. gada soliste Latvijas Nacionālajā operā.
16Balfurs Ferbers
  • skolotājs
  • dramaturgs
  • pedagogs
  • vēsturnieks
1976 - 1978DarbavietaDirektora vietnieks
17Aleksandra Fokina
  • horeogrāfe
  • pedagoģe
  • baleta māksliniece

1925 - 1932
Darbavieta
Darbavieta

Parakstot līgumu ar Latvijas Nacionālās operas direktoru Teodoru Reiteru, kļuva par operas primabalerīnu.


Vadījusi studiju Latvijas Nacionālajā operā.

18Olga Freifelde
  • dziedātāja
  • operas māksliniece
1928 - 1930DarbavietaDziedājusi Latvijas Nacionālajā operā.
19Lūcija Garūta
  • dzejniece
  • komponiste
  • pedagoģe
  • mūziķe
  • mūzikas autore
1919 - 1921DarbavietaRepetitore
20Ināra Gaumiga
  • mūziķe
  • vijolniece
1974 - 2009DarbavietaSpēlējusi Latvijas Nacionālās operas orķestrī.
Tiek rādīti ieraksti 1-20 no 57.
Tiek rādīti ieraksti 1-13 no 13.
#NosaukumsPublicēšanas gadsSaistījuma tipsTeksta fragments
   
1Latvijas tuberkulozes apkarošanas biedrības koncerts1925Minēts tekstātradicionelais) bija 2. novembrī operā. Šī koncerta sarīkošanu attaisno
2Seviljas bārddzinis1925Minēts tekstāSeviļjas bārzddzinis Nacionālā operā ar viesi Aleksandru Mozžuchinu Bazillo lomā.

3Kiprs Petrauskis1926Minēts tekstāviesis-dziedonis. Operas nams gandrīz vienmēr pilns,
4Alvila Spennera atvadu koncerts1927Minēts tekstākas pagājušo sezonu bija saistīts Nacionālā operā, atradis izdevību uz kādu brīdi
5Seleztins Sarobe1928Minēts tekstāSpāņu dziedātājs pirmai viesizrādei Nac. operā bija izvēlējies Renato partiju
6Jaunatne1928Minēts tekstāPaķēris no plaukta krāsaino cepurīti, Viljams izsteidzās uz ielas, bet jau pēc nedaudz soliem apstājās. Kurp iet? „E, nieki, ies tāpat pastaigāt pa Aspāzijas bulvāru. Būs skaidrāka galva." Nepaspēja viņš paiet garām operai, kad juta sev enerģiski uzsitām uz pleca
7 Pērļu zvejnieks1929
Minēts tekstā
Viņš pa Aleksandra bulvāri aizgāja uz vācu teātra pusi. Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet...";
Viņš pa Aleksandra bulvāri aizgāja uz vācu teātra pusi. Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet...";
Viņš pa Aleksandra bulvāri aizgāja uz vācu teātra pusi. Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet...";
Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet...";
Kad Ansis beidzot krēslā sēdēdams lieliski apgaismotās teātra telpas apbrīnoja, tad tam palika it silti ap sirdi. Viņš aizmirsa savu nelaimi ģimnāzijā. Mūziķi viens pēc otra ieradās orķestra telpās. Beidzot parādījās pats kapelmeistars, nosēdās uz sava augstā sēdekļa. Ansim par brīnumu lampas izdzisa, tikai priekšā, orķestra telpās, dega bieziem papes jumtiņiem aizsegtas sveces. Dāmas un kungi visapkārt vēl nebija savās sarunās gluži apklusuši, atlasa un zīda drēbes šur tur čaukstēja, bet Ansis tam visam par spīti dzirdēja pirmo, diezgan kluso „Tannhāuzera" uvertīras motīvu. Arvien jaunas skaņas pieplūda vecām klāt, arvien stiprāk un stiprāk atskanēja neizprotamais mūzikas spēks. Beidzot viss sāka it kā viļņot: bazūnes, trompētes, vijoles u. t. t. iekustināja neizmērojamo dvēseles jūru.;
Ansis sēdēja vēl kā mēms, kad publikā jau lieliski aplaudēja. Kur viņš atradās? Viņš pa visu izrādes laiku bija savu apkārtni aizmirsis. Nu tas atkal it kā atmodās. Ansis gluži satriekts atstāja teātra namu.;
Direktors viņam bija izgādājis privātstundas. Ar tam Ansis nopelnīja dažu labu grasi, tā ka tas reizi nedēļa, sestdienas vakaros, varēja teātrī noiet. Šos vakaros tika retu reizi operas vai mūzikas drāmas uzvestas; aizvien nopietnas, klasiskas drāmas. Skolā tas vingrinājās domāšanā, tur tas iemantoja zināšanas, teātrī tas izglītoja garīgo garšu — dvēseli.;
Direktors viņam bija izgādājis privātstundas. Ar tam Ansis nopelnīja dažu labu grasi, tā ka tas reizi nedēļa, sestdienas vakaros, varēja teātrī noiet. Šos vakaros tika retu reizi operas vai mūzikas drāmas uzvestas; aizvien nopietnas, klasiskas drāmas. Skolā tas vingrinājās domāšanā, tur tas iemantoja zināšanas, teātrī tas izglītoja garīgo garšu — dvēseli.;
Kādas nedēļas vēlāk Ansis nogāja pie Rīgas vācu teātra varoņu tēva lomu aktiera, kurš bija teicams mākslenieks un kuru Ansis dažādās lomās bija apbrīnojis. Viņš nodeva šim aktierim savu pirmo dzejisko darbu, lai dzirdētu, vai būtu cerības, kādreiz par skatuves dzejnieku tapt.;
Ansis dzirdēja nu vēl lieliskākas skaņas, nekā tas reiz Rīgas teātrī „Tannhäuzerī" bija dzirdējis.
8Poruku Jāņa Kopoti raksti, 3. sējums. Stāsti1929
Minēts tekstā
Klermongs sen. vēl to pašu dienu uzmeklēja Gross jaunkundzi. Viņš gar sava veikala lietām nodarbodamies nebija pat zinājis, ka Gross jaunkundze bija angažēta Rīgas pilsētas teātrī.;
„Nē, man vēl ir laika. Teātrī jāieronas ap sešiem. Vai jums kas sevišķs uz sirds, Klermonga kungs?";
Un pilsētas teātris, kuŗā tas pirmo reizi iepazinās ar oficielu pasaules traģikas atzīšanu!
9Rīga1951
Minēts tekstā
Nebija ne politechnikas, ne katedrāles, pat ne Ģertrūdes un Pāvila baznīcas, nevienas no tām augstajām mājām, kas tagad apklāj izredzi uz Pēterburgas un Maskavas priekšpilsētām, bet tām pāri pacēlās Smilšu kalnu sarkanās galotnes, no kurām tagad lielākā daļa jau pazudušas no zemes virsus un tikai ir vēl pati augstākā, kura apstādīta ar parku un saucas Grīziņkalns ... Un tuvumā vienīgais stalti pacēlās pilsētas teatris, un gāzes ietaise patlaban bija būvē.;
Uz tās pacēlās mūsu jaunais mūzas templis — pilsētas teatris, pacēlās gāzes iestāde, kuras pirmās liesmiņas mūsu pilsoņi jau redzējuši.
10Putnu opera2000Izdošanas gads/vieta
11Leļļu opera2008Izdošanas gads/vieta
12Meierovics2013Izdošanas gads/vieta
13Maiņu laika zīmes: Uldis Ģērmanis, Didzis Liepiņš : sarakste 1990-19972014Izdošanas gads/vieta
Tiek rādīti ieraksti 1-13 no 13.
Tiek rādīti ieraksti 1-4 no 4.
#NosaukumsCiti nosaukumiOrganizācijas veidsLaiks vietāSaistījuma tips
    
1Latvijas Nacionālā operaOperasAtrašanās vieta
2Latvijas Nacionālā opera un baletsTeātriAtrašanās vieta
3Latvijas PSR Valsts operas un baleta teātrisTeātriAtrašanās vieta
4Rīgas 1. pilsētas teātrisTeātriAtrašanās vieta
Tiek rādīti ieraksti 1-4 no 4.
Tiek rādīti ieraksti 1-2 no 2.
#SīkbildeNr.NosaukumsGadsAttēla autorsAttēla veidsSaistījuma tips
   
1Balfurs Ferbers1092Balfurs Ferbers1976AttēlsAttēla radīšanas vieta
2Vīgnere Beatrise1006Vīgnere Beatrise1924Vilis RīdzenieksAttēlsAttēla radīšanas vieta
Tiek rādīti ieraksti 1-2 no 2.
Tiek rādīti ieraksti 1-2 no 2.
#Nr.Pierakstīšanas laiksSaistījuma tipsTeksta fragments
   
1#LFK Ak 166, 5413.03.2020Tekstā minēta vietaLatvijas Nacionālā opera aicina uz virtuālu “Piektdienas un sestdienas vakaru operā”
2#LFK Ak 166, 5627.03.2020Tekstā minēta vietaVienreiz uzņēmu, cik km noskrienu pa operu, kad apskatījos, tad biju mēma – 5 km.
Tiek rādīti ieraksti 1-2 no 2.

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lapas lietojamību un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat analītikas sīkdatņu lietošanai lulfmi.lv digitālajos resursos. Izvēloties "Noraidīt", tīmekļa vietnē saglabājas tehniskās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas tīmekļa vietnes darbības nodrošināšanai.

Uzzināt vairāk