ID | 1107004 |
---|---|
Nosaukums | Aspazijas bulvāris 3, Rīga |
Citi nosaukumi | Latvijas Nacionālā opera (Paralēlais) Latvijas Nacionālā opera un balets (Paralēlais) |
Veids | Ēka, māja |
Adrese | Aspazijas bulvāris 3, Rīga, LV-1050 |
Platums | 56.94924011 |
Garums | 24.11418022 |
Precizitāte | Kartēts precīzi |
Eksistējošs | Eksistējoša |
Pievienots | 1520522914 |
Atjaunots | 1659604785 |
Karte |
# | Vārds | Nodarbošanās | Notikuma laiks | Saistījuma tips | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1 | Jānis Aižens |
| 1926 - 1937 | Darbavieta Darbavieta | Galvenais mākslinieks. Dekorāciju gleznotājs. |
2 | Leons Amoliņš |
| 1986 - 1990 | Darbavieta Darbavieta | Diriģents Galvenais diriģents |
3 | Erna Andersone-Reitere |
| 1919 | Darbavieta | Soliste. |
4 | Daina Ādlere |
| Darbavieta | ||
5 | Gunta Bāliņa |
| Darbavieta | ||
6 | Mirdza Bendrupe |
| 1937 - 1939 | Darbavieta | Mašīnrakstītāja un tulkotāja. |
7 | Otīlija Bobkovica-Lieknēja |
| 1919 - 1920 | Darbavieta | Dziedātāja. |
8 | Milda Brehmane-Štengele |
| 1919 - 1953 | Darbavieta | Soliste. |
9 | Vilma Briede |
| 1936 - 1944 | Izglītība Darbavieta | Emīla Mauriņa vadītā studija. Soliste. |
10 | Laura Brokāne |
| 2003 - 2007 | Izglītība | Vēstures un Filozofijas fakultātes filozofijas nodaļa, bakalaura grāds. |
11 | Helēna Cinka-Berzinska |
| 1944 - 1948 | Darbavieta Darbavieta Darbavieta | Soliste. Soliste. Soliste. |
12 | Elizabete Damberga |
| 1930 | Darbavieta | Kādu laiku strādājusi Nacionālās operas birojā. |
13 | Zigurds Elsbergs |
| 1970 - 1971 | Darbavieta | Spēlējis altvijoli operas orķestrī. |
14 | Helēna Ersa |
| 1927 | Darbavieta | Neilgu laiku strādājusi par Latvijas Nacionālās operas solisti. |
15 | Edīte Feifere |
| 1933 | Darbavieta | Kopš 1933. gada soliste Latvijas Nacionālajā operā. |
16 | Balfurs Ferbers |
| 1976 - 1978 | Darbavieta | Direktora vietnieks |
17 | Aleksandra Fokina |
| 1925 - 1932 | Darbavieta Darbavieta | Parakstot līgumu ar Latvijas Nacionālās operas direktoru Teodoru Reiteru, kļuva par operas primabalerīnu. Vadījusi studiju Latvijas Nacionālajā operā. |
18 | Olga Freifelde |
| 1928 - 1930 | Darbavieta | Dziedājusi Latvijas Nacionālajā operā. |
19 | Lūcija Garūta |
| 1919 - 1921 | Darbavieta | Repetitore |
20 | Ināra Gaumiga |
| 1974 - 2009 | Darbavieta | Spēlējusi Latvijas Nacionālās operas orķestrī. |
# | Nosaukums | Publicēšanas gads | Saistījuma tips | Teksta fragments |
---|---|---|---|---|
1 | Latvijas tuberkulozes apkarošanas biedrības koncerts | 1925 | Minēts tekstā | tradicionelais) bija 2. novembrī operā. Šī koncerta sarīkošanu attaisno |
2 | Seviljas bārddzinis | 1925 | Minēts tekstā | Seviļjas bārzddzinis Nacionālā operā ar viesi Aleksandru Mozžuchinu Bazillo lomā. |
3 | Kiprs Petrauskis | 1926 | Minēts tekstā | viesis-dziedonis. Operas nams gandrīz vienmēr pilns, |
4 | Alvila Spennera atvadu koncerts | 1927 | Minēts tekstā | kas pagājušo sezonu bija saistīts Nacionālā operā, atradis izdevību uz kādu brīdi |
5 | Seleztins Sarobe | 1928 | Minēts tekstā | Spāņu dziedātājs pirmai viesizrādei Nac. operā bija izvēlējies Renato partiju |
6 | Jaunatne | 1928 | Minēts tekstā | Paķēris no plaukta krāsaino cepurīti, Viljams izsteidzās uz ielas, bet jau pēc nedaudz soliem apstājās. Kurp iet? „E, nieki, ies tāpat pastaigāt pa Aspāzijas bulvāru. Būs skaidrāka galva." Nepaspēja viņš paiet garām operai, kad juta sev enerģiski uzsitām uz pleca |
7 | Pērļu zvejnieks | 1929 | Minēts tekstā | Viņš pa Aleksandra bulvāri aizgāja uz vācu teātra pusi. Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet..."; Viņš pa Aleksandra bulvāri aizgāja uz vācu teātra pusi. Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet..."; Viņš pa Aleksandra bulvāri aizgāja uz vācu teātra pusi. Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet..."; Pa teātra pagalmu steidzās kungi un dāmas šai mūsu templī mākslai upurus nest. Arī pa droškai piebrauca. Ansis ziņkārīgi uz lielajām teātra durvīm lūkojās. Kāpēc lai arī viņš tur neietu? Meža kungs viņam bija taču atļāvis. Viņš iegāja apjautāties, kādu gabalu šovakar spēlēšot. Teātra sulainis radīja uz afišas lapu pie sienas. Ansis piegāja un lasīja: „Tannhāuser, oder der Sāngerkrieg auf Wartburg von Richard Wagner". Vāgners, Vāgners!... tāda vārda viņš vēl nebija dzirdējis. Bet publika saka lieliski pulcēties. Viņa, likās, aizrāva Ansi līdz. Ansis piegāja pie kases un nopirka sev biļeti otrā parketā, domādams: „Tik daudz ļaužu tak gluži uz niekiem nenāk, tāpēc visādā ziņā jāiet..."; Kad Ansis beidzot krēslā sēdēdams lieliski apgaismotās teātra telpas apbrīnoja, tad tam palika it silti ap sirdi. Viņš aizmirsa savu nelaimi ģimnāzijā. Mūziķi viens pēc otra ieradās orķestra telpās. Beidzot parādījās pats kapelmeistars, nosēdās uz sava augstā sēdekļa. Ansim par brīnumu lampas izdzisa, tikai priekšā, orķestra telpās, dega bieziem papes jumtiņiem aizsegtas sveces. Dāmas un kungi visapkārt vēl nebija savās sarunās gluži apklusuši, atlasa un zīda drēbes šur tur čaukstēja, bet Ansis tam visam par spīti dzirdēja pirmo, diezgan kluso „Tannhāuzera" uvertīras motīvu. Arvien jaunas skaņas pieplūda vecām klāt, arvien stiprāk un stiprāk atskanēja neizprotamais mūzikas spēks. Beidzot viss sāka it kā viļņot: bazūnes, trompētes, vijoles u. t. t. iekustināja neizmērojamo dvēseles jūru.; Ansis sēdēja vēl kā mēms, kad publikā jau lieliski aplaudēja. Kur viņš atradās? Viņš pa visu izrādes laiku bija savu apkārtni aizmirsis. Nu tas atkal it kā atmodās. Ansis gluži satriekts atstāja teātra namu.; Direktors viņam bija izgādājis privātstundas. Ar tam Ansis nopelnīja dažu labu grasi, tā ka tas reizi nedēļa, sestdienas vakaros, varēja teātrī noiet. Šos vakaros tika retu reizi operas vai mūzikas drāmas uzvestas; aizvien nopietnas, klasiskas drāmas. Skolā tas vingrinājās domāšanā, tur tas iemantoja zināšanas, teātrī tas izglītoja garīgo garšu — dvēseli.; Direktors viņam bija izgādājis privātstundas. Ar tam Ansis nopelnīja dažu labu grasi, tā ka tas reizi nedēļa, sestdienas vakaros, varēja teātrī noiet. Šos vakaros tika retu reizi operas vai mūzikas drāmas uzvestas; aizvien nopietnas, klasiskas drāmas. Skolā tas vingrinājās domāšanā, tur tas iemantoja zināšanas, teātrī tas izglītoja garīgo garšu — dvēseli.; Kādas nedēļas vēlāk Ansis nogāja pie Rīgas vācu teātra varoņu tēva lomu aktiera, kurš bija teicams mākslenieks un kuru Ansis dažādās lomās bija apbrīnojis. Viņš nodeva šim aktierim savu pirmo dzejisko darbu, lai dzirdētu, vai būtu cerības, kādreiz par skatuves dzejnieku tapt.; Ansis dzirdēja nu vēl lieliskākas skaņas, nekā tas reiz Rīgas teātrī „Tannhäuzerī" bija dzirdējis. |
8 | Poruku Jāņa Kopoti raksti, 3. sējums. Stāsti | 1929 | Minēts tekstā | Klermongs sen. vēl to pašu dienu uzmeklēja Gross jaunkundzi. Viņš gar sava veikala lietām nodarbodamies nebija pat zinājis, ka Gross jaunkundze bija angažēta Rīgas pilsētas teātrī.; „Nē, man vēl ir laika. Teātrī jāieronas ap sešiem. Vai jums kas sevišķs uz sirds, Klermonga kungs?"; Un pilsētas teātris, kuŗā tas pirmo reizi iepazinās ar oficielu pasaules traģikas atzīšanu! |
9 | Rīga | 1951 | Minēts tekstā | Nebija ne politechnikas, ne katedrāles, pat ne Ģertrūdes un Pāvila baznīcas, nevienas no tām augstajām mājām, kas tagad apklāj izredzi uz Pēterburgas un Maskavas priekšpilsētām, bet tām pāri pacēlās Smilšu kalnu sarkanās galotnes, no kurām tagad lielākā daļa jau pazudušas no zemes virsus un tikai ir vēl pati augstākā, kura apstādīta ar parku un saucas Grīziņkalns ... Un tuvumā vienīgais stalti pacēlās pilsētas teatris, un gāzes ietaise patlaban bija būvē.; Uz tās pacēlās mūsu jaunais mūzas templis — pilsētas teatris, pacēlās gāzes iestāde, kuras pirmās liesmiņas mūsu pilsoņi jau redzējuši. |
10 | Putnu opera | 2000 | Izdošanas gads/vieta | |
11 | Leļļu opera | 2008 | Izdošanas gads/vieta | |
12 | Meierovics | 2013 | Izdošanas gads/vieta | |
13 | Maiņu laika zīmes: Uldis Ģērmanis, Didzis Liepiņš : sarakste 1990-1997 | 2014 | Izdošanas gads/vieta |
# | Nosaukums | Citi nosaukumi | Organizācijas veids | Laiks vietā | Saistījuma tips |
---|---|---|---|---|---|
1 | Latvijas Nacionālā opera | Operas | Atrašanās vieta | ||
2 | Latvijas Nacionālā opera un balets | Teātri | Atrašanās vieta | ||
3 | Latvijas PSR Valsts operas un baleta teātris | Teātri | Atrašanās vieta | ||
4 | Rīgas 1. pilsētas teātris | Teātri | Atrašanās vieta |
# | Sīkbilde | Nr. | Nosaukums | Gads | Attēla autors | Attēla veids | Saistījuma tips |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 1092 | Balfurs Ferbers | 1976 | Attēls | Attēla radīšanas vieta | |
2 | ![]() | 1006 | Vīgnere Beatrise | 1924 | Vilis Rīdzenieks | Attēls | Attēla radīšanas vieta |
# | Nr. | Pierakstīšanas laiks | Saistījuma tips | Teksta fragments |
---|---|---|---|---|
1 | #LFK Ak 166, 54 | 13.03.2020 | Tekstā minēta vieta | Latvijas Nacionālā opera aicina uz virtuālu “Piektdienas un sestdienas vakaru operā” |
2 | #LFK Ak 166, 56 | 27.03.2020 | Tekstā minēta vieta | Vienreiz uzņēmu, cik km noskrienu pa operu, kad apskatījos, tad biju mēma – 5 km. |